Beschrijving
Graag een analyse van de elektra in de motorruimte. Een aantal weken geleden was de aardlekschakelaar, samen met een schakelautomaat en losse glaszekering gesprongen. Het leek aan de diesel-CV (Kabola compact 7 combi) te liggen. Onderdelen van deze zijn gecontroleerd, printplaat (zgn. branderautomaat) moest worden vervangen en alles is daarna teruggeplaatst. Bij elke terugplaatsing (2x) klapt de aardlek opnieuw (binnen 1 tot 5 minuten) en moet de branderautomaat opnieuw worden vervangen, terwijl de brander in de werkplaats goed lijkt te werken (15 minuten testrun).
I.v.m. het hoge gemiddelde voltage in de haven (250V) raadt de CV monteur aan om naar de elektra installatie te laten kijken.
Deze installatie bestaat uit: Victron Isolation Transformer (3600W), Victron Quattro 12/3000/120-2×50, Aardlekschakelaar, schakelautomaat, Kabola ketel.
We zijn geinteresseerd in een probleemanalyse, wat veroorzaakt dit steeds terugkerende probleem, en hoe dit kan worden opgelost. Wij denken daarbij zelf aan:
* isolatietesten van de CV ketel
* beoordeling van de staat van het elektranet
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.