Elektra refit Cornish Crabber

Beschrijving

de huidige elektrische installatie bestaat uit twee accu’s die met een accuschakelaar op accu1, accu2, beiden gezet kaan worden. Er is geen aparte startaccu.

Graag zou ik een refit willen waarbij een walstroomaansluiting wordt aangelegd met acculader, omvormer (ca 500 W) en 1 of 2 zonnepanelen die de walstroomaccu en serviceaccu onderhoudt.

dus nieuwe systeem:
– walstroomaansluiting met scheidingstafo of galvanische isolator
– aardlekschakelaar
– twee stopcontacten één voor acculader en één in kajuit
– acculader van twee accubanken
– scheiding van de twee accu’s in twee accubanken (start en service)
– inbouw omvormer voor 220V bij ontbreken walstroom (mag ook gecombineerd worden in gecombineerde omvormer/lader
– één of twee zonnepanelen op dek voor onderhouden lading accu’s

Ik twijfel nog wat de beste plaats is voor de inbouw van de acculader en omvormer.
De twee accu’s staan onder het vlonder achter de motor (Yanmar 1GM)
In de baskisten is wel ruimte maar twijfel of dat de meest veilige plek is. In de kajuit niet echt veel ruimte om in te bouwen.

Bij de foto’s zie je een overzichtsfoto van de kuip, de ruimte in de stuurboord zijde bakskist (er zijn er drie, twee grote (SB en BB) en één bij de helmstok.

Specificaties

De Boot
Merk Cornish Crabber 22
Type Zeilboot
Lengte 823
Breedte 252
Hoogte ca 900
Gewicht ca 2000
Situatie In het water
Boot postcode en/of plaats warmond
De opdracht
Datum 01-10-2022
Werklocatie Op locatie