Inboordmotor Renault DTR 40 loopt warm en verliest koelvloestof

Beschrijving

Eerste probleem: Na de winter heb ik de motorolie afgetapt. Hierbij kwamer ongeveer 1,5 liter koelvloeistof uit het carter en vervolgens de motorolie. Totaal ongeveer 4 liter waar ik voor de winter het peil op de peilstok in de midden van Max en Min. had staan. Duidt dit op lekkende koppakking of scheurtje in het blok?

Tweede probleem: Na de motorolie twee keer ververst te hebben en een bus Radiatorstop door de koelvloeistof gedaan heb blijft de olie op peil en schoon.
Na een proefvaart van ongeveer 30 minuten loopt de koelwatertemperatuur op tot 95 graden. Na het stoppen van de motor gaat er ongeveer een liter koelvloeistof bij in de warmtewisselaar. Is dit een lek in de warmtewisselaar naar het buitenwatersysteem?

Specificaties

De Boot
Lengte 800
Breedte 265
Hoogte 240
Gewicht ?????
Situatie In het water
Boot postcode en/of plaats Dordrecht
Motor positie Inboardmotor
Motor specificaties Renault DTR 40 Benzine
De opdracht
Datum 15-05-2020
Werklocatie Op de werf, Op locatie
Motor opdracht Reparatie