Vervanging inboardmotor

Beschrijving

Wij hebben sinds ruim een jaar een 46 jaar oude Polaris 770 AK. Deze is voorzien van een 46 jaar oude Renault DTR-50 benzine motor met een 07-4057 keerkoppeling en 14’x11′ schroef. De motor is redelijk op z’n eind en moet of gereviseerd worden, of vervangen worden, waarbij onze voorkeur naar vervanging gaat en dan ook een overstap naar diesel, aangezien benzine aan het water nauwelijks meer te krijgen lijkt.

Wij willen dus deze winter heel graag overstappen naar een nieuwe of gereviseerde scheepsdiesel. De overweging hierbij is betrouwbaarheid en dus veiligheid. We varen uitsluitend op binnenwateren met een gemiddelde snelheid van 6 km/u en een max van 11 km/u (tevens maximale rompsnelheid in displacement modus). De huidige benzine motor kon in nieuwstaat 50pk leveren, waarbij de boot feitelijk semi-planerend is en 16 km/u kon halen, maar wij varen max 2.200 toeren (meer trekt de huidige motor niet), dus gebruiken een fractie van dit vermogen om de kruissnelheid te bereiken. Circa 30 pk diesel zou dus perfect zijn. De boot heeft overigens een verplaatsing van circa 1.7 ton en een waterlijnlengte van 6.3 meter.

Specificaties

De Boot
Merk Polaris 770L AK
Type Motorboot
Lengte 770
Breedte 263
Hoogte 230
Gewicht 1630
Situatie Op de kade
Boot postcode en/of plaats Rotterdam 3039MB
Motor positie Inboardmotor
Motor specificaties Renault DTR-50 benzine
De opdracht
Datum 31-03-2020
Werklocatie Op de werf, Op locatie
Motor opdracht Vervanging