Buhk DV20 laten nakijken (rookt)

Beschrijving

Motor startte altijd prima, liep als een zonnetje. Begon dan na een tijdje draaien/varen licht te roken. Als hij op temperatuur was viel het me op dat hij vooral stationair (800 toeren) grijs rookte. Bij 1000 toeren in zijn vrij was het dan weer bijna weg. Op een gegeven moment leek de grijze rook erger te worden. Verstuivers laten controleren, bleken in orde. Luchtfilter gereinigd en kleppen gesteld. Toen een tijdje totaal geen rook. Plotseling weer wel rook. Het viel toen ook op dat er water bij de kop naar buiten kwam (minimaal), dus ook koppakking vervangen (dat verklaarde de witte rook bij vol vermogen varen). Toen de kop eraf lag, leek niets erop te wijzen dat de zuigerveren versleten zijn. Toen alles weer gemonteerd was & kleppen gesteld veel moeite met starten (want geen brandstof in systeem). Uiteindelijk aan de praat gekregen, maar nu rookt de motor nog meer dan ooit tevoren. Grijze dieselrook. Start moeilijk na een seconde of 10 a 20, kan momenteel ook door de kou komen (?).

Ik weet nu niet of het de opvoerpomp is, of toch de verstuivers niet goed. Of wat dan ook. Wel veel carterdruk. Ik vind het vooral vreemd dat er steeds af en toe wel en dan weer geen rook was en nu continu heel veel rook. Wellicht iets simpels?

Ik wil graag iemand langs laten komen voor een diagnose en eventueel reparatie als het nog de moeite blijkt.

Specificaties

De Boot
Merk stalen kruiser
Type Motorboot
Lengte 8.00
Breedte 3.00
Hoogte 1.50
Gewicht 2500
Situatie In het water
Boot postcode en/of plaats 4251MR Werkendam
Motor positie Inboardmotor
Motor specificaties Buhk DV20 Scheepsdiesel
De opdracht
Datum 21-02-2016
Werklocatie Op locatie
Motor opdracht Reparatie